Jouw flexbedrijf laten groeien – elke ondernemer doet dat op zijn eigen manier
De ene flexondernemer is de andere niet. Dat blijkt wel uit de serie interviews die Arthur Lubbers deze zomer voor FlexNieuws heeft afgenomen. Allemaal succesvolle flexbedrijven, maar elk met een eigen verhaal. Over groei, je eigen beperkingen kennen en goed scoren in jouw niche. Ter inspiratie hierbij vier interviews met collega’s uit de uitzendbranche.
1. Dennis Ender (De Gilde Groep): “Een MKB-bedrijf heeft veel meer dynamiek”
De Gilde Groep, specialist in het leveren van technici voor projecten, groeit gestaag door. “Maar omzetgroei is zeker niet leidend”, vertelt Dennis Ender, die sinds vorig jaar het bedrijf leidt. “Kwaliteit en veiligheid staan voorop. Iedereen moet veilig naar zijn gezin terugkeren.”
2. Hans Pruis (Home of People): “Wij willen een warm thuis bieden aan de arbeidsmigrant”
Ex-Adecco topman Hans Pruis heeft afgelopen jaar de corporate uitzendwereld verruild voor het veel kleinere, maar zeer ambitieuze Home of People. Het bedrijf is actief op overnamepad en aan Pruis de taak om dat in goede banen te leiden. “Ik sta weer met de voeten in de klei.”
3. Richard Nas (NasWerkt): “Combi-slag van vestiging en platform maakt ons futureproof”
De omzet van NasWerkt is het afgelopen jaar ruim verdubbeld. De flexondernemers achter dit succes zijn Richard Nas en Dave Baardman, twee self-made men die het uitzendvak puur in de praktijk hebben geleerd. Hun strategie: ‘regionaal de beste zijn’.
4. Jan Kievit (IQ Select): “Wij zijn de supermarkt voor vaste banen in transport”
IQ Select behoort met een omzetgroei van 50% afgelopen jaar tot de snelstgroeiende flexbedrijven van Nederland. De specialist in de transportsector profiteert van de groei in deze niche. Directeur/eigenaar Jan Kievit weet dat het in deze no-nonsense wereld draait om eerlijk zakendoen, met opdrachtgever én kandidaat. “Als je er zelf niet wilt werken, moet je de vacature ook niet aannemen.”